söndag 23 november 2008

Russin i kakan

Camillas nya hem skrev under mitt senaste inlägg att för att kunna njuta ordentligt av julen så måste man "plocka russinen ur kakan". Jag kan inte annat än att hålla med, men idag har russinen hamnat i kakan; jag har tjuvstartat med julbaket! Nu är frysen fylld med lussebullar och Leilas kardemummabullar i söta julformar från Åhléns!

Några ensamma snöflingor har fallit utanför fönstret och det har varit isande kallt. Om exakt en vecka är det första advent och jag har hittat ett kanonbra alternativ till den tradtionella adventsljusstaken där man tänder ett ljus varje söndag fram till jul...














3 kommentarer:

Camillas nya hem sa...

Hihi, bra skrivet! :)

Anonym sa...

Mmm, mums! Dina bullar ser sååå goda ut och min käre man fick ju turen att smaka! :-) Han var såld! Var har du hittat denna bra adventsljusstake då? vill oxå ha, får man kanske härma? Hoppas ni hade en bra helg annars! mysigt att ses näst nästa helg - då har vi äntligen fått våra matstolar! puss å kram vännen

Anonym sa...

Jag försökte oxå baka lussebullar förra veckan men de blev inte så fina som dina....har nog inte riktigt tålamod med degar =/ Ses! kram, Erika