måndag 27 oktober 2008

Litet tips

Jag måste bara tipsa om en fiffig grej, en typisk pryl som säkert säljs både på TV-shop och i Ullared; en vakumpåse...

Även om vi "bara" är två personer i en relativt stor och välplanerad lägenhet så behöver man tänka till både en och två gånger när det kommer till förvaring. Gissa om jag blev glad när jag sprang på denna suveräna lösning på Maxi! De två gästtäckena samt kuddarna åkte ner i den stora påsen och sen var det bara att försluta och använda dammsugaren för att suga ut luften. Nu är de förpassade till hyllan högst upp i garderoben och tar knappt någon plats alls tills de ska användas nästa gång!




















I den lilla påsen stoppade jag ner de röda kuddarna som tidigare legat i soffan. Det röda har nu fått ge vika för en ny färg och vilken det är och hur det blev får ni se imorgon!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Riktigt smart, kanske borde införskaffas! Tack för tipset!

Kram
/Johanna

Anonym sa...

det bara måste jag ju köpa!!
vi som har ändrat om i hela klädkammaren i helgen, att vi inte tänkte på detta? Hmm...
Men Malin, snart kommer ju julen, då ska det ju va rött..! ;)
skoja bara.
KRAM
p.s längtar till lördag... vinet på kylning...

Anonym sa...

Letat överallt i Stockholm, vill också ha såna vakumpåsar. Men jag hittar inga, får nog be mamma att handla det på Ica Maxi åt mig. skit bra tips, speciellt när man bor trångt :o)
Kram / Anna

Husbysjutolfts sa...

Perfekt,,jag ska införskaffa detta. Köpte ju ett dubbeltäcke som jag tänkt använda som överkast till vår säng,,men det ligger mest i en stökhög nedanför sängen eller ett hörn i sovrummet.Tar sån plats när det inte ska ligga där det ska.
Smart!!!
Tack för tipset.